La persona que
parla en públic guanya seguretat en ell mateix. Per què no has fa sovint doncs?
Perquè tenim
por, la por fa que no fem moltes de les coses que potser farien que visquéssim
la vida de forma diferent, més intensament.
No es pot
forçar ningú a que faci alguna cosa per a la que no es sent preparat, seria
contraproduent.
A què tenim
por:
1. A la soledat, degut a la
responsabilitat, a assumir la nostra vida responsablement.
- Al públic (hem de pensar que no parlem a molta gent, sinó que ens dirigim a una sola persona que en té una altre darrera i una altre ... És a dir, hem de pensar que parlem a individualitats.
a)
Elements que intervenen en una comunicació en públic
1. L’orador: Ha de tenir
confiança, seguretat. La seva actitud és
molt important.
2. Tema: Ha de tenir ple
coneixement del tema, és el que farà que tingui seguretat.
Ha d’estimar el tema per poder
comunicar-lo amb il·lusió. Això li donarà confiança.
3. Auditori: Ha de rebre ajuda de
l’auditori. L’orador ha de fer que l’auditori descobreixi en ell mateix els seus valors.
b)
Objectius de la comunicació en públic
- Entretenir: Fins i tot
els que fan bromes o expliquen acudits comuniquen
- Informar: Donar a
conèixer (la ràdio, rodes de premsa,...)
- Convèncer: Fer canviar
una actitud sobre alguna cosa
- Motivar: És la més difícil
c)
Fases de la comunicació en públic
- Inici: Tenir clar
l’objectiu. Aconseguir l’obertura de l’auditori. Cóm? Impactant (pot ser
fins i tot explotant un globus, un llumí i relacionar per exemple incendis
i morts, etc.). Hem de crear l’atenció en el públic, captar-la. Hem de
tenir habilitat per a que el públic s’obri (per exemple si un capella
comença dient: “Deu no existeix” i en veu baixa diu “per als ateus”, segur
que fa que tot el públic es quedi si més no sorprès
- Vinculació: l’objectiu és
aconseguir que l’auditori accepti a l’orador
- Definició: el seu
objectiu és centrar el tema, expressar-lo amb idees clares
- Valoració: el seu
objectiu és convèncer l’auditori
- Col·laboració: per
aconseguir l’acció de l’auditori
- Motivació: projectar a
l’auditori
- Final: el seu objectiu és consolidar la comunicació
Inici--> Base (peus) àContext (Cos) à Motivació (cor) à Final (cap)
Totes les fases han
d’aconseguir el seu precís objectiu.
d)
Habilitat per parlar en públic
- Preparació: conèixer i planificar bé el tema. “Para decir lo que pensamos lo más corto es pensar lo que decimos”à Azorín. El vocabulari ve sòl, les paraules arriben, el que sí has de tenir clares són les idees. Per respecte al públic, fins i tot la improvisació ha de preparar-se.
- Naturalitat: ser com un
mateix per sobre de tot. Vull ser feliç = vull ser . Parlar en públic és
una forma de realitzar-te. L’orador ha de passar-ho bé parlant en públic.
- Concisió: ser clar i concís, no sortir del tema, sempre dir “de què vaig a parlar”, “de què estic parlant” i dir “de què he parlat”. És convenient fer servir frases curtes, clares i concises, concretes.
- Il·lustrar: és convenient
acompanyar el que es diu amb analogies, evidències, exemples, vídeos,
etc., sense ser esclaus de les il·lustracions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada